ane marie

mandag 30. oktober 2006


Denne gangen tenkte jeg å skrive litt om jul. Ikke så mye, for det er jo absolutt ikke jul ennå, og jeg er enig i at den norske handelsnæringen tar litt av når de begynner med juleforbredelser i oktober. Alt for å slå fjorårets juleomsetning. Men når det kommer til julemusikk... så er jeg litt svak. For jeg kan høre på julemusikk hele året jeg. Ikke sånn hver dag hele året da.. Men innimellom så kan jeg sette på litt gode gamle julemelodier, bare for å få roen liksom. For det er nettopp det! Jeg får bare en sånn gooo-ro i hele meg når jeg hører på julemusikk - det er så herlig! For eksempel da... Hvis jeg sitter å skal skrive en oppgave for eksempel, har innlevering om 1 dag eller 2... Litt stressa liksom... Så setter jeg på litt Carola eller Bettan&Werner (uff, jeg kunne jo skrevet en egen blogg om han da, som Hanne Marte sa det så fint; "Så trist at helten din døde"... Jeg var nemlig litt skap-fan av Werner jeg...) Ja julemusikken ja - så setter jeg på litt bakgrunnsmusikk til oppgaveskrivingen, og VIPS, så er oppgava ferdig! Hahaha:) Det er nesten litt sant og... Julemusikk stresser meg ned, og jeg får gjort ting. Kanskje derfor jeg klarer å skrive en blogg nå - siden Bettan synger O helga natt for meg?

MEN, slapp av.. når det er sagt, så kan jeg jo videre si at det finnes faktisk flere nordmenn som mener at julegater, julepynt og julehandel hører med til adventstida, OG som har gjort noe med det... Bli med å signer på oppropet "Gi oss jula tilbake!" Sjekk ut denne nettsiden!

Vi kan jo ikke la oss rive så med at all forventning og glede rundt jula blir borte, og vi glemmer julas budskap!

21 Comments:

At 31 oktober, 2006 05:02, Blogger nina said...

har faktisk sendt oktober brevet!! men det kan jo ta litt tid kanskje...men det er underveis- ikke fortvil! gleder meg til å åpne pakka jeg! vihar iallefall lært en ting på thai, dichan khit waa khruu suay kha?! hehe, det synes hu er veldig gøy!! lærerene er så utrolig skjønne!

 
At 31 oktober, 2006 16:33, Anonymous Anonym said...

hehe:) "Jeg synes at frøken/lærer er søt"? Riktig? Jess, har ikke glemt alt! Bare 1 dag til Novemberpakka nå da;) Blir vel bra tenker jeg! (husker ikke hva det var oppi men...)

Ta masse bilder da! Av aaaaaltmulig!

 
At 01 november, 2006 01:15, Anonymous Anonym said...

Ja? Hva skjer med at julen begynner i oktober!?! Jeg skal i hvert fall ikke bruke en krone på verken julebrus eller pepperkaker før det er desember og kallender tid!! Julemusikken kan jeg også spare meg for ANE-MARIE! Hehe! men oy, nå begynner jeg og glede meg til jul kjenner jeg! det blir så stas det...!!! når den tid kommer! Go’natta :)

 
At 02 november, 2006 00:15, Anonymous Anonym said...

jepp, i agree!

Skal forresten ha nyttårskonsert til inntekt for kirkestua hjemme i Arnadal! *scary*!! Da må du komme og høre på, Ane:)

Også ser det ut til at JEG SKAL TIL PARIS!!!! Ooooooo-yea!

Moro på tirsdagskubben, Morten:P hahaha!

 
At 02 november, 2006 14:08, Blogger Silje said...

Ka so sjer An_s? bjynde du å bli komfortabel me kallenavnet ditt?;)

 
At 02 november, 2006 18:08, Blogger Siri og Eirik said...

Ting begynner ikke tidligere enn i fjor. F. eks. Nidar har i de siste 20 år sendt ut sin julemarsipan første uka i oktober. Så det føles bare sånn at de begynner tidligere og tidligere.

Eirik

 
At 02 november, 2006 20:11, Anonymous Anonym said...

Silje, du er en av de utvalgte som får lov å kalle meg det;) hehe

Klart jeg vil sponse kirkestua di ruthi puthi;)

MEN FOLKENS!! Ikveld (torsdag) må dere se på været etter 23-nyhetene på TV2! Jeg sendte inn dagens vinnerbilde!! Bortsett fra at det mest sannsynlig er nina som knipsa det, så er det jo ganske kult da! Jeeee! Satser på å bli ukens vinner imorgen, så blir det Bergans-shopping på meg og lillesøster;)

 
At 03 november, 2006 07:43, Blogger nina said...

JASSÅ JA!!!! så du driver å stjeler bildene mine...er det lov da?? hehe- ja da satser vi på seier!! juhuu, hvor mye er premien på??

 
At 03 november, 2006 15:21, Anonymous Anonym said...

Oh nooo! Ser nok ut til at vi slipper premie-dilemma... Vi vant ikke ukesbildet!:( Isj og usj! Da får vi prøve igjen da.. Skal se om jeg finner et som JEG har tatt denne gangen..;) hehe! Nå kan du forresten snart vente på post;)

 
At 04 november, 2006 00:09, Blogger Marte said...

Er helt enig at det tar av, men også det med at julemusikk duger året rundt! Sitter faktisk og hører på det jeg og i disse dager mens jeg lager de siste julegavene. Ja tro det eller ei, men jeg er ferdig med å kjøpe de fleste gavene, nå gjennstår det bare å lage noen. :) he he

 
At 04 november, 2006 11:32, Anonymous Anonym said...

Veldig enig med deg Ane! Joli blir ikkje så spesiell viss ein byrjar me den i oktober.
Var ikkje slik når me var små nei.. Då fekk me ikkje jolekalender før etter jol...! ;)
Dessuten; nærmar det seg jol, nærmar det seg også eksamen..... :(

 
At 04 november, 2006 16:46, Anonymous Anonym said...

hæ? julekalender ETTER jul? hehe, dette må du utdype elisabeth.. :)

 
At 04 november, 2006 17:49, Anonymous Anonym said...

Nå fikk jeg løst på sjokolademarsipan!!

Skrekkfilm på kino ikveld..
*scary!*

God hælj!

 
At 05 november, 2006 01:15, Anonymous Anonym said...

Jeg var også på skrekkfilm ikveld! FRITT VILLT... Den var skiiikkelig skummel og den!! Skrekk og gru..!

 
At 05 november, 2006 01:40, Anonymous Anonym said...

fritt villt er grusom..!! jeg har vært på innflytningsfest....!! kjekt å ha nachspiel her på bloggen..!! *hikk

 
At 05 november, 2006 19:59, Anonymous Anonym said...

Hikker du Morten?! Nei det tror jeg ikke no på! Men du er selvfølgelig alltid velkommen til å henge på bloggen her, med og uten hikke..:P

 
At 05 november, 2006 23:22, Anonymous Anonym said...

men "Forbannelsen 2" var ikke mye å skryte av..
God uke!

Hikk, hikk

 
At 06 november, 2006 16:26, Anonymous Anonym said...

men Anne Ruth... du liker vel strengt tatt INGEN filmer da? eller hva? hehe! Kan forresten ikke komme på tirsdagsklubben i morgen... men kommer sterkere tilbake neste gang!

 
At 07 november, 2006 12:13, Anonymous Anonym said...

Tirsdagsklubben?! Min tirsdagsklubb er bare for jenter, så!! Men åssen veit du noe om filmsmaken min da!? Artig..

 
At 07 november, 2006 21:11, Anonymous Anonym said...

var ikke du med å så den pingvin-filmen da? den var jo så KONGE!! hehe, men den likte jo tydeligvis ikke du..! Ang tirsdagsklubben, så var d jo NOEN gutter der da ;)

 
At 08 november, 2006 13:16, Anonymous Anonym said...

Tirsdagskubben=hva mener du?!? Hvem tirsdagsklubb tenker du på egentlig!? ÅÅJA! I get it! :P jodajoda, er med nå! hahahaha!

PINGVINFILMEN SUGDE HARDT!!!!!

 

Legg inn en kommentar

<< Home