ane marie

tirsdag 8. august 2006


Mens du sov....


eller faktisk hver gang du sover, (bortsett fra natt til søndag), så er det liv på postterminalen. Stikkord; Posten skal frem. Så mens du sov i sommer, så sorterte jeg post. Men fra og med i går har jeg ferie! Hurra!

Mange lurer på hvordan vi sorterer, så da kan jeg jo ha et lite foredrag... neida, det gidder jeg ikke. Men den manuelle sorteringa foregår som på bildene, og dessuten så har vi store og laaaange maskiner som leser og sorterer all slags post helt av seg selv, til og med klump for de som snakker postspråk... Ganske imponerende faktisk - "min" postterminal har akkurat anskaffet seg denne vidundermaskinen som er den eneste av sitt slag i verden, og som er rundt 50 meter lang og sorterer ca 13 000 sendinger (les brev, pakker etc) i timen! Snakk om tempo da... Jaja, det var litt om min sommerjobb! Bedre med oppdatering enn ikke oppdatering vel...? (det var en kjeft til alle som ikke oppdaterte i sommer :P hehe)

Sola sier og titter inn vinduene på terminalen, klokka halv 7, og sjefen sier takk for inatt.

Vi smiler hade og tenker på senga som venter hjemme, og på natt-tillegget...

62 Comments:

At 09 august, 2006 00:11, Blogger ane marie said...

FUS!!

 
At 09 august, 2006 00:12, Anonymous Anonym said...

wow..! kommer det mange brev til julenissen og macgyver og sånn?

 
At 09 august, 2006 00:15, Blogger ane marie said...

hvertfall julenissen! vet du hvor han har kontoret sitt kanskje??

 
At 09 august, 2006 00:18, Anonymous Anonym said...

næh?

 
At 09 august, 2006 00:19, Blogger ane marie said...

i Drøbak..

 
At 09 august, 2006 00:20, Anonymous Anonym said...

hvordan vet du det? hva med macgyver?

 
At 09 august, 2006 00:23, Blogger ane marie said...

Hjerneteppe... finner ikke på no nytt tema...

 
At 09 august, 2006 00:23, Blogger ane marie said...

din tur!! :D haha

 
At 09 august, 2006 00:26, Anonymous Anonym said...

Hvordan går det med typen da Ane Marie?

 
At 09 august, 2006 00:29, Blogger ane marie said...

Du er morsom...

 
At 09 august, 2006 00:33, Anonymous Anonym said...

oy, trodde det var offisielt jeg.. men det må vel ut

 
At 09 august, 2006 00:37, Blogger ane marie said...

enda morsommere!

 
At 09 august, 2006 00:42, Anonymous Anonym said...

ånej.... skjegget i postkassa

 
At 09 august, 2006 12:08, Blogger Espen og Nina said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
At 09 august, 2006 12:10, Blogger Espen og Nina said...

Når den lille viseren står midt mellom fem og seks, mens den store viseren står på seks, så e klåkkå halv seks! Ikkje halv sju!

Vett du forresten om d komme mange brev t Jack Bauer?

 
At 09 august, 2006 17:20, Blogger ane marie said...

Oj der bomma jeg gitt... Æsj, jeg som trodde jeg fikk betaling helt til halv 7.. :P hehe

Hva er det med deg og Jack Bauer egentlig?? Du kan jo skrive et brev til han du;) Da blir han sikkert glad!

Snakkes da! Har du oppdatert bloggen din snart eller..?

 
At 09 august, 2006 19:40, Blogger Haugtussa said...

vett du ka eg har gjort i heile sommer. Eg har jobba i et bibliotek som kver dag får mange brev fra posten som me må skriva dato på og senda tilbake sånn at posten skal kunna skjekka koss raskt posten komme frem. E det du som motar de brevene? Det e litt av et system!

I heile sommer har eg lurt på kem det e som registrere de brevene skjønne du. For ein jobb det måtte vært!

 
At 09 august, 2006 19:56, Blogger ane marie said...

hmmm, jeg har nok ikke jobbet med den registreringa, men jeg kan jo fortelle en annen morsom posthistorie...

Mens jeg satt å sorterte småbrev en dag dukket det plutselig opp et brev til "Singstad, Tjøme" (det var alt det sto). Og jeg skvatt opp; Oj det er til tante og onkel! (for det er ikke så mange som heter singstad nemlig) Så jeg skrev på resten av adressen og sendte brevet så fornøyd avgårde... Så viste det seg at det var fettern min som skulle teste hvor lite man kunne skrive for at brevet skulle komme frem... Sorry Kristoffer! jeg ødela prosjektet ditt! :( hehe

(Men jeg kan også garantere for at brevet HADDE uansett kommet fram, kanskje en eller to dager etter bare..)

 
At 10 august, 2006 14:33, Anonymous Anonym said...

For aa sende et brev her er vi noedt til aa gaa paa postkontoret.. det er ingen postkasser utenom! Dessuten maa alle brev veies for det er ikke en standard pris paa frimerker. Saa du kan ikke kjoepe frimerker paa forhaand.. Det er tungvint system det! Tror jeg stort sett holder meg til email.. :) Bare aa skrive!!

 
At 10 august, 2006 14:47, Blogger ane marie said...

Å Karen Martine!:) jeg lover å skrive mail når jeg har installert meg i Bergen igjen! Drar imorgen;)

Gleder meg SÅNN til å høre åssen du har det!

 
At 10 august, 2006 18:15, Anonymous Anonym said...

Så hipt et sted....!! mange som skriver her jo! nye henge plassen! VG og amasin82 er liksom de faste sidene man er innom når man er på nett! noen flere?

 
At 10 august, 2006 22:16, Blogger Hanne Marte said...

Sida vi e so godt inne i brevsending og slik, so kan ej bære opplyse om at d teke veldig long til å få post frå Svukuriset i Femundsmarka...skulle bli sendt nåke derfra til Ulsteinvik for ca 1,5 veke, og fortsatt hekje det dukka opp nåken klump i postkassa...hmmm...hva skjer a??

 
At 11 august, 2006 02:37, Blogger ane marie said...

Det er godt du endelig har lært deg at dette er hengeplassen, morten;) Men det er jo noen som trenger ett puff i baken for å skrive kommentarer da...:P Nei nei nei, ikke du!

Ja hva skjer a Hannus?? Dette likner ikke posten! Det er godt du ikke kan skylde på meg, siden jeg er ferdig for i sommer..! Du verden... Du vet hva klump er?? :D

 
At 11 august, 2006 16:29, Blogger Pust inn-pust ut. said...

ane ane....unnskyld folkens, at jeg må avbryte denne liflige samtalen omkring posten og dens fiffige systemer..

men altså, Ane, det gjlder fisken, den andre altså (doffen har jo allrede daua...), hun synger på siste verset..hun ligger med buken opp..
Og nå har jeg flyttet henne over til en sykehus-bolle med rent vann og litt mat...så får jeg se om hun kvikkner til..

bare sånn at du er forberedt på at du kan miste henne..

nei huff og huff..jeg er den værste fiskepasseren i verden..

 
At 12 august, 2006 00:53, Blogger ane marie said...

Ja nå skjønner jeg hvem jeg IKKE skal be passe fiskene mine neste sommer...! Hahaha :D

Det er vel savnet etter Doffen som ble litt for stort.. men jeg kom tilbake til Bergen ikveld, så nå skal jeg komme å overta galskapen snart! Vi meldes;)

 
At 12 august, 2006 01:46, Anonymous Anonym said...

for en hipp blogg..!! nytt tema? hva blir sommerjobben neste år da Ane? Og hvordan går det med den brukne lårhalsen?

 
At 13 august, 2006 00:12, Blogger ane marie said...

Brukne lårhals.. skjønner ikke hva du snakker om jeg.. Hvis du gir meg et nytt tema, så kan jeg lage egen blogg om det. Er du bergenser igjen?

 
At 13 august, 2006 13:03, Anonymous Anonym said...

hæ? har ikke du brekt lårhalsen?nei, jeg blir ikke Bergenser enda nei... nyter siste tiden hjemme :) haster da ikke så fryktelig å komme tilbake til paraplyland...

 
At 14 august, 2006 22:29, Anonymous Anonym said...

er i mot det forrige innlegget! vil heller skrive her!

 
At 14 august, 2006 23:24, Blogger ane marie said...

nei slutt å tull a! det nye innlegget er jo konge! hæleper....

 
At 15 august, 2006 20:46, Anonymous Anonym said...

jeg er også enig i at det er kjekkere å henge her!

 
At 17 august, 2006 23:13, Anonymous Anonym said...

Jeg koser meg! Her det skjer! Gjort noe gøy i dag du da Ane?

 
At 18 august, 2006 00:43, Blogger ane marie said...

Ja faktisk så har jeg gjort no gøy - jeg har kveldsbada :) så det så!

Men kom å heng med oss andre da! Din særing...

 
At 18 august, 2006 17:47, Anonymous Anonym said...

wow...!! det var sikkert kaldt!

 
At 21 august, 2006 00:03, Anonymous Anonym said...

ja, det er her det skjer, hæleper

 
At 21 august, 2006 14:54, Anonymous Anonym said...

åneij!! hvorfor er bikinibildene så SMÅ?

 
At 21 august, 2006 23:55, Blogger ane marie said...

ha ha ha, du kan bare ha det så godt du som koper her helt alene :P

Din viggo...

 
At 22 august, 2006 15:53, Anonymous Anonym said...

Er ikke helt alene da!

 
At 22 august, 2006 15:55, Anonymous Anonym said...

Alein?!? heh heh hehh eh

 
At 24 august, 2006 17:13, Anonymous Anonym said...

Hehe

 
At 25 august, 2006 00:16, Blogger ane marie said...

Line, Per, Morten eller hva jeg skal si.. kan ikke du heller lage litt liv på bloggen øverst som er helt død stakkars..

 
At 25 august, 2006 00:16, Blogger ane marie said...

Nå som vi har runda 40 og greier!;)

 
At 25 august, 2006 00:19, Anonymous Anonym said...

Kanskje...!

 
At 28 august, 2006 18:00, Anonymous Anonym said...

kjekt med kanotur da!!! konge! :) jeg får pakke i posten i morgen...!! håper den kommer! vet aldri med postvesnet

 
At 05 september, 2006 18:25, Anonymous Anonym said...

pakka kom aldri den....! trist

 
At 07 september, 2006 01:16, Anonymous Anonym said...

men nå har jeg bestilt ny pakke

 
At 12 september, 2006 19:22, Anonymous Anonym said...

i dag fikk jeg pakka mi!!! tror jeg bestiller en ny med det samme!

 
At 15 september, 2006 01:19, Anonymous Anonym said...

så spennende med pakkesporing...!!! nå er den ved omlastningsteminalen i stokke..!!!

 
At 18 september, 2006 13:31, Anonymous Anonym said...

du verden.. liv her ennå... jaja, terminalen i stokke ja, der er jeg jo kjent..

 
At 19 september, 2006 00:04, Anonymous Anonym said...

hmm... det er bare en pensum bok.. så jeg vet egentlig ikke om jeg gleder meg eller gruer meg til den kommer

 
At 20 september, 2006 23:08, Anonymous Anonym said...

hurra!!! pensumbok i posten

 
At 20 september, 2006 23:08, Anonymous Anonym said...

men jeg fikk ikke pensumboka til noen pen sum

 
At 22 september, 2006 01:26, Anonymous Anonym said...

haha!! den var god anonymous :)

 
At 25 september, 2006 17:52, Anonymous Anonym said...

hottji

 
At 02 oktober, 2006 20:52, Anonymous Anonym said...

oy...! nå er det blitt oktober allerede

 
At 05 oktober, 2006 01:49, Anonymous Anonym said...

for en dag

 
At 28 oktober, 2006 13:46, Anonymous Anonym said...

28 oktober... snart novenber gitt...!!

 
At 01 november, 2006 15:39, Anonymous Anonym said...

oy? nå er det faktisk november allerede....!! snart JUL...! Jeg gleder meg...! men.. jeg synes aktiviteten på denne bloggen begynner å ta seg litt ned..... folk henger på feil plass! men det er jo fortsatt her det skjer har jeg inntrykk av...! jadda

 
At 02 november, 2006 13:13, Anonymous Anonym said...

seriøst..! jeg har ikke fått boka mi enda... den som jeg bestilte for 2 måneder siden..! må snart ha den - for jeg skal ha eksamen i den…!! Jaja, det ordner seg nok! Stoler på posten

 
At 14 november, 2006 00:56, Anonymous Anonym said...

kanskje jeg skal avbestille boka?

 
At 20 november, 2006 23:56, Anonymous Anonym said...

nå har jeg avbestilt boka.....! håper det går bra på eksamen neste uke...! selv om jeg aldri fikk boka

 
At 21 november, 2006 18:52, Anonymous Anonym said...

Seriøst?!? Er du her ennå.... Er det mulig ass:D

 

Legg inn en kommentar

<< Home