ane marie

søndag 28. mai 2006

EKSAMEN

Ikke dumt... Er det sånn vi bør tenke kanskje...? Ja for jeg begynner nesten å lure på om jeg klarer å ta inn mer info om fonologi og morfologi og syntaks og semantikk nå. Men grunnen til at jeg sitter hjemme i dag, og har sluttet å lese, er fordi det er søndag. Lesesalen på NLA er stengt, og i tillegg så er det jo en grunn til at Gud har gitt oss én hellig dag hver uke. Mennesker trenger jo hvile:) Så det eneste jeg har tenkt å gjøre av eksamensting idag, er å tulle meg inn i et teppe, slenge meg på sofan og lese "Dustefjerten" - for sånne kjekke (? håper jeg) bøker har vi også på pensum! Ellers så er det tilbake på lesesalen imorgen og i overimorgen, og da snakker vi ikke et par timer hver dag - nei ikke under 8 timer iallefall... MED pauser da.. Blir liksom litt sånn sosial periode denne eksamenstiden! Jeg tror faktisk at alt i alt kan jeg konkludere med at jeg syns egentlig eksamensperioden er ganske koselig... Mange koselige eksamenslesende folk, små ueffektive, men hyggelige kollokvier, den deilige stillheten på lesesalen og lykken når stillheten brytes av en vibrerende mobil og den er din (jess, noen tenker på meg!), store gode nistepakker, pauseinnslag på piano hvis stua og kantina er tom, labbe rundt i ullsokker, forutsigbare dager (du slipper å planlegge så mye, for du er jo på lesesalen hele dagen), og så lærer man jo mye da!
Lykke til til de som ennå ikke har ferie!!
Jeg har ferie onsdag ettermiddag:)

14 Comments:

At 28 mai, 2006 14:37, Anonymous Anonym said...

I dag er det søndag ja! Da må du ta det med ro! Slapp av med god samvittighet, lag en god middag, stabel oppvasken i vinduskarmen og gå i Norkirka! Det er søndag det! Har jeg forreten sagt at jeg har hatt sommerferie siden tirsdag? Hvem har det best nå? :D Stå på og velkommen etter

 
At 28 mai, 2006 16:18, Blogger ane marie said...

JA DU HAR SAGT DET FØR!! Men det er jeg som har det best! :D haha, for du kan ikke kose deg på lesesalen! Så det så!

Ses i Norkirka!:)

 
At 28 mai, 2006 16:46, Blogger Pust inn-pust ut. said...

ja, det ER faktisk koselig med disse lesedagene...jeg har planer om å befinne meg på lesesalen ved 9-tida i morgen...hva med deg?

lite lesing på meg også i dag...bare litt sånn dill.
Og i kveld blir det meg, Dustefjerten og Holesnusken. kjenner at jeg gleder meg litt.

 
At 28 mai, 2006 22:24, Blogger Maris verden said...

Hva er vitsen med sommerferie når ingen andre har det?
Ja, det er koselig på lesesalen og på kollokvie, iallefall så lenge det man leser er moro! (les matte)
Jeg gjør meg ferdig med matta imorgen, og går løs på peden, det er den store kneika! Skolen som organisasjon, skole-hjem samarbeid, aktivitetspedagogikken... æsj, det er jo så kjedelig, men dog så nyttig!
Lykke til på norsken, Ane! (Jeg var ferdig med den i fjor jeg... thihi)

 
At 28 mai, 2006 23:54, Anonymous Anonym said...

Sukk! savner de gode lesedagene på NLA, som du så romantisk skildrer. Hva er vel bedre enn å ta lesepauser i en myk sofa med gode venner? Jeg blir rent varm om hjertet og sukker lengselsfullt. Dumme, kalde, upersonlige, store universitet!!! Nei, ensom i leiligheten er bedre da.

 
At 29 mai, 2006 00:33, Blogger ane marie said...

Spørs det Camilla... Tenkte jeg skulle ha klokka på 9 jeg... ups var det litt seint det kanskje..?

Vi snakkes der uansett!

Nybakt sjokoladekake klokka halv 1 om natta... hva skal vi si til det, Ann Jorid? Ja, det er godt vi kan kose oss!

Lykke til du også Mari! Vi kan jo glede oss til sommer på vårt kjære østland:)

 
At 29 mai, 2006 23:16, Anonymous Anonym said...

hallo. her var eg...:) heia eksamen sier bare eg altså...... dette greier vi.. sommerferie om 2 dager:) konge side ane....

 
At 30 mai, 2006 15:40, Blogger ane marie said...

Jeje - imorra får det briste eller bære... Nå er jeg litt lei av å sitte inne på lesesalen når sola SKINNER VELDIG utenfor! Og siden alle sier at det ikke er lurt å lese dagen før eksamen, så går jeg hjem nå klokka halv 4. Kanskje jeg skal kjøpe meg en is i byen på vei hjem også? hehe

MALLORCA OM 7 DAGER!! :D

 
At 30 mai, 2006 22:30, Anonymous Anonym said...

wæææ...panikk!!
Detta går bra..aldri i væla :S

 
At 31 mai, 2006 10:22, Blogger Hanne Marte said...

ojojoj, 4,5 time igjen, so he du ferie!!!!!!! du heldige jente...

 
At 31 mai, 2006 18:07, Blogger ane marie said...

der kom ferien gitt! så kjekt!:) håper bare ikke jeg stryker på en del, for da strykes hele... men trooooor det skal gå bra!

skal tenke på deg hanne marte og alle dere andre stakkarser som ikke har ferie ennå... tenke tenke tenke... ble det bedre?? :P

 
At 01 juni, 2006 03:39, Anonymous Anonym said...

gratulerer med overstått eksamen! Nå har vi fri!!! Skål!

 
At 04 juni, 2006 16:44, Anonymous Anonym said...

Heisann ane!!
koselig å lese på bloggen din!!likte den tommy og tigeren :).. Takk for ein kjapp men koslig kafe-tur i går! Du må ha ein flott sommerferie, og god tur til syden!!!

 
At 26 april, 2007 05:17, Anonymous Anonym said...

Where did you find it? Interesting read » »

 

Legg inn en kommentar

<< Home