ane marie

mandag 6. februar 2006

Det var tre menn som var ute og reiste. De bestemte seg for å ta inn på et hotell for natta. De fikk vite at prisen på rommet var 300 kroner, så de betalte 100 kroner hver, og gikk og la seg.

Resepsjonisten oppdaget at han hadde tatt for mye betalt, for prisen pr rom var egentlig 250 kroner. Han ba derfor picoloen om å gå å levere tilbake 50 kroner til de tre mennene.

Picoloen fant ut at det var vanskelig å dele 50 kroner på 3, derfor tok han 20 kroner selv, og gav tilbake 10 kroner til hver av mennene.

Dette betyr at mennene betalte 90 kroner hver for rommet.
90 x 3 = 270
picoloen tok 20 kroner
270 og 20 er 290 kroner - HVOR ER DEN SISTE TIEREN??

Få se hvor glupe dere er nå folkens...

5 Comments:

At 06 februar, 2006 23:53, Blogger ane marie said...

jeg vet det, jeg vet det!! :P

 
At 07 februar, 2006 00:49, Anonymous Anonym said...

Jeg ogso vet det, men jeg holder svaret langt bak i hodet mitt:)
Her kommer en nott til deg! Hvem var det som sa det?

 
At 07 februar, 2006 15:24, Blogger ane marie said...

morten...? eller anja...... kanskje? si det da!

 
At 07 februar, 2006 15:31, Blogger ane marie said...

Okei - stakkars syke morten, jeg trekker forslaget tilbake etter å ha lest videre nedover bloggen her - hei anja! jeg knakk nøtta! skal si du har vært spandabel på kommentarene dine! kjekt å høre fra deg! :)

 
At 09 februar, 2006 16:39, Blogger Hanne Marte said...

Hærlighet, soo lett men likevel so vanskelig!!!! måtte rett og slett ty til hjelp ej...*flaut* Ej e klar for fleire gåte, come on!:) Hei til dej Anja forresten, og tusen takk for kort! He du d bra?!?

 

Legg inn en kommentar

<< Home