ane marie

søndag 8. januar 2006

lørdag
på sotra
for å se sola gå ned i havet

ikke en eneste regndag i bergen siden vi kom hit etter nyttår

what to do??

jo vi drar til sotra (øy utenfor bergen) for å se sola gå ned i havet

pakker oss inn til ekspedisjon sotra

pakker sekker for noe som kan se ut som en mye lengre ekspedisjon

og suser avsted i den lilla bilen

følger innstinktene ut mot havet, men bommer litt

men hva gjør vel det når vi har så godt selskap?

vi finner istedet en finfin plass i sotras vanligvis-men-ikke-idag forblåste heier


og sola er der riktignok

men vi ser ikke noe hav

og sola forsvinner bak noen skyer før vi får satt oss ned

men jeg rekker å knipse den

før vi griller hamburgerne våre

og griller de såpass at det kommer svart røyksky ut av munnen

det svarte på bildet er det forkullede kjøttet

så pakker vi oss inn i tepper

og spiser sjokolade til kaffen

så begynner latterkrampene å ta oss

og nesten kvele maria

men det har jeg ikke bilde av

fy så dramatisk!

men når hun var ferdig å sette kaffen i halsen var det ny latterkrampe

vi er ganske gode på det

og hva er vel en tur uten et selvutløst bilde?

8 Comments:

At 08 januar, 2006 14:59, Blogger Hanne Marte said...

ej fe vel bære sei som dej: OLALA for en tur!!! Jess vi kan kose oss:)

 
At 08 januar, 2006 22:10, Anonymous Anonym said...

ja, det høres ut som riktig jentetur !!!! greit å ha bil - tenker jeg..og engelen er vel på plass for å "lede dere på rette veier"..men dere bomma altså på havet alikavel...har du ikke naf-boka da ???

 
At 11 januar, 2006 08:22, Blogger maria said...

Digg tur ja! Og flax at eg sto d øve!! Va et lide sekund der eg va litt usikker.. Kvelning anbefales ikkje ;-)

 
At 13 januar, 2006 18:35, Anonymous Anonym said...

hei på deg !!
takk for CD`en - det er ikke nr. 8, men nr. 12 som er min favoritt
"all l want isju" - huskert du ikke det da..............?????!!
spiller den nå - veldig bra !!
ha en god helg..!!
klemmer

 
At 14 januar, 2006 01:18, Blogger ane marie said...

men jeg hadde jo skrevet nr 12, hadde jeg ikke..?? det var iallefall meningen - det er klart jeg husker isju-sangen! god helg tilbake! ;)

 
At 14 januar, 2006 22:48, Anonymous Anonym said...

jo, det hadde du...vet ikke hvordan jeg kunne lese 8 !!!!
spist pizza nå, og kulern ned i sofaen og venter på "natttfilmen"..

 
At 15 januar, 2006 14:29, Anonymous Anonym said...

fin fin blogg og fin fin sol!! var så fint å møte deg i jula, gleder meg til og gjenta det til påska eller gjerne før:)stor klem

 
At 15 januar, 2006 16:45, Blogger ane marie said...

Koselig med siri-kommentar! :D Absolutt, hvorfor ikke før påske! Det kan jo ikke være så vanskelig å få til..? Jeg sier ifra når jeg svipper innom Oslo! Kanskje du blir med til Stockholm en gang til...? hihi ;) uansett- vi snakkes - og det er alltid morro!

 

Legg inn en kommentar

<< Home