ane marie

tirsdag 9. januar 2007

GODT NYTTÅR!

Da var det vel på tide å oppdatere igjen! Tror nesten det må være rekord på å ikke oppdatere (på min statistikk ihvertfall... hehe). Kjenner jeg meg selv rett, så er det fare for at denne bloggen blir gaaaanske lang, så hvis du ikke har god tid, så ville jeg kanskje stikki innom en annen gang... Men hvis det er en trøst så blir det nok flest bilder - det er det jeg hører er morsomst å "lese" på bloggen, så da så... Her kommer min julekavalkade! Ikke helt kronologisk... Begynner med nyttårsaften jeg:

Da var jeg og 14 andre hos Anne Ruth og Helene oppe på den koselige kyllingfarmen dems! Det var rett og slett et pangskudd inn i det nye året! Knallkjekt! Masse god mat, spilling, inn til Tønsberg klokken 12, tilbake til kaffe og kaker, leking, "blåse-bilder" med påfølgende latterkramper, og mye morro helt til klokka nærma seg 6 første januar..

Tilbake til starten på julen! Juletrepynting på lille julaften sto mamma og jeg for - hvert år tenker vi at i år skal vi ikke ha så mye på treet, men... nei den må vi ha, og DEN må vi ha, og den MÅ vi ha! Til høyre har det blitt julaften og pappa er kokk a la creme bruleé! Mmm, ikke no tulledessert her i gården nei!

Julaften feiret jeg med mamma, pappa, mormor og bestefar! Veldig koselig, men hvor var Nina hen?! Hun sto på bordet (eller bilde av henne ihvertfall..) Fysisk var hun i Thailand å feiret jul der! Savnet av oss - men vi fikk snakket hvertfall med hun i telefon alle mann! :)

Så var det familieselskaper! Hører med til julen, og er jo knall koselig! Tanter, onkler, kusiner og fettere, lek og moro! (over og under)


2. Juledag hadde jeg huset for meg selv, og lagde dermed juleselskap med noen venninner! Knall!:)

Vi hadde jo nesten hvit jul da! Bare se!

Ble litt skype innimellom alle juleaktivitetene - her ligger Nina å sløver på senga på hotellrommet sitt i Bangkok, og skygger unna bombene..;) Nå er hun i Singapore på 10 dagers ferie, og så er det rett tilbake på strandferie i Thailand.. Snakk om å leve livet da! Du kan følge med på Ninas Thailandliv hvis du trykker HER

Kjersti og jeg tok med de uvanlige kjekke mammaene våre på Peppes en kveld! Takk for maten:)

Johanna viser fram babyen som kommer i feb/mars - det blir stas!!

Så var det kafeliv i Tønsberg by, denne gangen sammen med Astrid:) Godt å ha noen du kan "snakke bergen" med selv om du er hjemme!

Siste kvelden pakket jeg og Kjersti kurven med ferske rundstykker, kakao, tepper og sitteunderlag, og tok turen til Verdens ende.. Danmark neste.. Dere som bor i Bergen, legg merke til været - lenge siden sist??

Godt pakket inn - men vinden fra Danmark hindret oss i å sitte veeeldig lenge - uansett; vakkert og utrolig koselig!!


Ticket to ride ble også testet ut i ferien, her er det premiere med mamma, Anne Ruth og meg! Fotograf pappa fikk vi også lurt med en runde siste dagen rett før toget tilbake til Bergen gikk! ;) God avslutning - Jeg vant! hehe:)

Oj, har du lest helt hit! Da har du kanskje skjønt at jeg hadde en helt utrolig digg juleferie!! Så kan vi jo avslutte hele greia med en konkuranse... Hvem hadde verst døgnrytme i juleferien..?

7 Comments:

At 10 januar, 2007 15:57, Anonymous Anonym said...

Takk for sist - det var utrolig koselig å ha deg hjemme !!!! - MEN - det var faktisk JEG som vant !!! (begge gangene) - har du glemt det allerede !?!?!

 
At 10 januar, 2007 17:27, Anonymous Anonym said...

det var tidenes oppdatering...! God jul og god nytt år..! :) Jeg kom til Bergen i dag....... og det regnet! :( Snakkes

 
At 10 januar, 2007 18:04, Anonymous Anonym said...

Å nei du! Jeg vant den siste gangen! Kom ikke her.. haha:)

Velkommen etter Morten, men har du ikke sett opp på ulrikken idag?? SNØ kalles det! Ses!:)

 
At 10 januar, 2007 18:34, Anonymous Anonym said...

jammen jeg bor ikke på ulrikken

 
At 10 januar, 2007 19:05, Blogger ane marie said...

Jammen det gjør jo ikke jeg heller da.. kan jo SE opp der fordet :P

 
At 11 januar, 2007 13:23, Blogger nina said...

hei og hopp! skal sei du har oppdatert ja! jul i heimen hørtes/så koselig ut! vi får ta det igjen til neste år!!
hilsen hu på bordet...

 
At 12 januar, 2007 17:19, Blogger Anne Rose said...

heyhey;) Mye moro her, dog lite nytt:P
Kommer snart til Bergen en tur, da ses vi igjen:)

 

Legg inn en kommentar

<< Home